• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63849
+
-

توسعه حمل‌و‌نقل پاک با دوچرخه

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تبریز بر ضرورت افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر تاکید کرد و گفت: این امر موجب توسعه حمل‌و‌نقل پاک است. «اصغر آدی‌بیگ» به شهریار گفت: اگر تمام ارگان‌ها و مسئولان با ما همراهی کنند شاهد توسعه و افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر خواهیم بود. 

وی با بیان این‌که شهرداری تبریز کیوسک و دوچرخه کافی برای تحویل به شهروندان در اختیار دارد، اظهار کرد: به دلیل نبود مسیرهای امن دوچرخه‌سواری در شهر این کیوسک‌ها را فعال نمی‌کنیم تا باعث ایجاد خطر احتمالی برای همشهریان نشویم. 

این مسئول به دستور شهردار تبریز درباره ساخت مسیرهای دوچرخه در شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور شهردار، اولویت ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در مناطق کم‌برخوردار است و شناسایی‌های لازم در این خصوص انجام شده است. اگر همه ارگان‌ها با ما همراهی کنند در یک حرکت ضربتی می‌توانیم تعدادی از این مسیرها را به بهره‌برداری برسانیم. پس از بازدید شهردار و شناسایی مسیر امن دوچرخه‌سواری ائل‌گلی تا میدان ساعت تلاش داریم به زودی این مسیر احداث شود و به بهره‌برداری برسد و به سمت غرب تبریز توسعه پیدا کند. 

آدی‌بیگ دوچرخه‌سواری را یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های حمل‌و‌نقل پاک خواند و گفت: دوچرخه‌سواری علاوه بر توسعه حمل‌و‌نقل پاک از بُعد ورزش و ایجاد نشاط نیز دارای اهمیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید